Nyomtatás

Figyelem összpontosítás és audió fájdalomcsillapítás

A figyelem összpontosítás a szülés alatti fájdalomcsillapítás egyik lényeges eszköze. Az anya különböző módszereket próbálhat ki, mint például használhat egy belső fókuszpontot, elképzelve a méhösszehúzódások hatásait; vagy akár használhat egy külső fókuszpontot, ami azt jelenti, hogy egy adott tárgyra koncentrál. Emellett egy érintés is szolgálhat fókuszként, úgy mint ritmikus masszázs vagy simogatás.

Audió fájdalomcsillapításAudió fájdalomcsillapítás során hangok nyújtanak segítséget. Sok nőnek egy halk és lágy zene, vagy például a víz csobogásának hangja segíthet a fájdalom elviselésében.

Szellemi tevékenység, mint például vers, néhány verssor, fizikai aktivitás, mint például sétálás, ringatózás, stb. és ezek ritmikus ismétlése is szolgálhat fókuszpontként.

Ezzel szemben viszont néhány dolog kifejezetten felerősítheti az érzett fájdalmat:

Izomfeszültség: ha valaki megfeszíti az izmait fájás alatt, ahelyett hogy ellazítaná azokat, erősebb fájdalmat fog érezni

Figyelem összpontosítás: a legjobb az, ha sikerül nem odafigyelni a vajúdásra annak korai szakaszában, ugyanis az anya kifáraszthatja magát és később, amikor legjobban szükséges lenne, nem lesz elegendő ereje. Javasolt tovább folytatni a napi rutint és csak akkor figyelni a vajúdásra és minden más tevékenységet abbahagyni, amikor az feltétlenül szükséges.

Kialvatlanság: ha a kismama nem alszik eleget, erősebbnek fogja érezni a fájásokat, mint ha kipihent. Annyit kellene aludni, pihenni az anyukának korai vajúdás alatt, amennyit csak lehetséges, így teljes erőben lehet akkor, amikor arra legnagyobb szüksége lesz.

Szomjúság és éhség: nagyon fontos, hogy az anya egyen és igyon kívánalmainak megfelelően a vajúdás teljes idején. Ezt nem csupán megengedni kellene, hanem erre bátorítani is a vajúdókat. A folyadékbevitel a legfontosabb, mivel a kiszáradás az elektrolit egyensúly felborulását okozhatja, amelynek számos negatív következménye van, úgy mint csökkent hatékonyságú izommunka, kimerültség, fejfájás, hányinger és megemelkedett hőmérséklet. Az evés nagyon lényeges a vajúdás korai szakaszában, mivel a vajúdás kemény munka, amely sok energiát igényel az anyától és később, az aktív szakaszban lehet, hogy nem lesz étvágya.

Vizeletürítés: vizeletürítés minden két órában javasolt vajúdás során. A teli hólyag felerősítheti a fájdalomérzetet és útjában állhat a baba szülőcsatornában történő előrehaladásának.

Hátonfekvés: A hátonfekve vajúdás a legfájdalmasabb, mivel az anyaméhnek a gravitáció ellen is dolgoznia kell. Emellett a méh nyomja a gerinc mellett futó nagy eret, ami miatt az anya szédülhet, vagy akár eszméletét is veszítheti.

A fentiekben számos olyan módszert mutattunk be, amelyek a vajúdást könnyebbé tehetik. Ezek a módszerek elősegíthetik egy beavatkozásmentes, természetes szülés megvalósulását.

Top